DIESEL to marka, która pochodzi z włoskiego Breganze. Popularne dżinsy, które sprzedaje, zyskały rozgłos na całym świecie. Znany producent jest także kojarzony z innego rodzaju ubraniami, obuwiem i akcesoriami. DIESEL cieszy się w Polsce dużą popularnością, jednak niewiele osób zna historię początku tej kultowej już marki…
Historia marki DIESEL, tak jak wiele innych opowieści, rozpoczęła się od jednej osoby. W tym przypadku był to Renzo Rosso, założyciel firmy. Już w wieku piętnastu lat ten młody chłopak szył dżinsy na maszynie. Spodnie, które tworzył, służyły zarówno jemu, jak i jego znajomym. Koledzy i koleżanki kupowali je od Rossa za 3,5 tys. lirów. Były to spodnie z niskim stanem. Wiadomo, że początkujący projektant uczęszczał do szkoły średniej w Padwie, która specjalizowała się w przemyśle tekstylnym.
W drugiej połowie lat 70. Rosso zaczął pracować w firmie Moltex, która zajmowała się sprzedażą jeansów. Jednak po dwóch latach chłopak postanowił wykupić znaczną część udziałów w firmie (40%). Na ten cel wziął pożyczkę od ojca. Wtedy też nastąpiła zmiana nazwy firmy na znany dziś DIESEL.
W 1985 roku Rosso wykupił całość firmy za 500 tysięcy dolarów amerykańskich. Wtedy też stał się jedynym właścicielem firmy i zyskał prawa do używania nazwy marki.
Diesel a lata 90.
Pierwsza połowa lat 90. to wprowadzenie marki DIESEL w świat mody. Wtedy Rosso i jego firma zaczęli liczyć się na światowych rynkach. Dokładnie w 1990 roku uzyskano licencję na sprzedaż i dystrybucję produktów marki w USA oraz Meksyku. Jednak rok później Russ Togs, który był posiadaczem licencji ogłosił bankructwo i odsprzedał Diesel Sportswear Rossowi, kiedy umowa licencyjna wygasła. W wyniku tych zawirowań do sprzedaży w USA trafiła odzież, którą wyprodukowano we Włoszech.
Wtedy też DIESEL rozpoczął międzynarodową akcję marketingową, w której zawarta była seria kampanii „Przewodniki udanego życia”. Została ona zauważona na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions, gdzie zdobyła Grand Prix.
W 1992 roku DIESEL stał się sponsorem tytularnym toru wyścigowego World Superbike.
Rosso zawsze chciał pracować z najlepszymi w branży i nie trzymał się utartych schematów. Łamał on wszelkie zasady marketingowe i dzięki temu zdobył wysoką pozycję na światowym rynku mody. DIESEL współpracował m.in. z Ellen von Unwerth czy Erwinem Olafem.
Jeśli szukasz produktów kultowej marki, koniecznie zajrzyj na stronę Diesel outlet, gdzie znajdziesz najlepsze jeansy, ubrania i obuwie w świetnych cenach.