Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Cookies       ZGODA

Wiosenny trening na świeżym powietrzu – jak się do niego przygotować?

  • View Larger Image

Za oknem piękna pogoda. To dobra pora, aby zaplanować trening na świeżym powietrzu. Przeczytaj, jak się do niego przygotować oraz na co zwrócić uwagę przy zakupie butów.

Od czego zacząć?

Pogoda, zwłaszcza na początku wiosny, bywa zmienna. Dlatego warto przed treningiem sprawdzić prognozę pogody, aby ubrać się odpowiednio do temperatury panującej na zewnątrz. Jeżeli używasz na treningu przyrządów, czy sprzętów np. roweru, warto sprawdzić ich stan po zimowej przerwie.

W co się ubrać?

Zawsze opłaca się mieć przy sobie nieco cieplejszą odzież w razie, gdyby zrobiło się zimniej. Warto zabrać również kurtkę przeciwdeszczową, gdyby nagle zaczęło padać. Najlepiej ubierać się na tzw. cebulkę. Przydatne mogą być także: czapka z daszkiem, chusta, którą możesz ochronić twarz i szyję, czy pas biodrowy na potrzebne przedmioty.

Odblaski – nie zapominaj o nich, gdy trenujesz późną porą!

Ważne jest zapewnienie sobie bezpieczeństwa. Trzeba więc zadbać o odblaski, które zapewnią nam widoczność, zwłaszcza wtedy, gdy treningi będą odbywały się wieczorem.

Buty muszą być wygodne!

Buty najlepiej dobrać do aktywności, jaką wykonujemy, tak aby były one wygodne podczas treningów. Na przykład, jeżeli biegamy po kamienistej drodze lub asfalcie, podeszwa butów musi być wykonana z solidnego materiału, który się nie ściera. Przy zakupie butów ważne jest również, aby zwrócić uwagę na wkładkę, cholewkę oraz materiał, z jakiego wykonane są buty. Zobacz Nike outlet w Pepegi.

O czym warto pamiętać?

Gdy podczas zimy zrobiliśmy sobie przerwę od treningów i wzmożonej aktywności, nie planujmy od razu intensywnych ćwiczeń. Musimy wracać do formy stopniowo, aby nie nabawić się kontuzji, czy innych problemów zdrowotnych. Ważne jest, aby zadbać o prawidłową, zróżnicowaną dietę oraz zdrowe nawyki. Pamiętaj także, że sen jest ważny – dla osób dorosłych wynosi on od 7 do 9 godzin.

Motywacja do aktywności jest ważna!

Ważne jest, aby zmotywować się do systematycznych ćwiczeń. Nie zapominaj o rozgrzewce, ponieważ jest to bardzo ważne. Zmieniaj ćwiczenia, aby urozmaicić sobie trening i staraj się dobierać ćwiczenia do swoich możliwości. Ponieważ zbyt intensywne treningi mogą cię zniechęcić, należy stopniowo wydłużać ich czas i intensywność. Nie masz motywacji do ćwiczeń i nie wiesz też, od czego zacząć? Możesz poszukać trenera, który prowadzi zajęcia, czy treningi. Specjalista z pewnością dobierze odpowiednie ćwiczenia dla twojej kondycji.